lördag 20 september 2014

Vassorfjärden

Tesses café är en restaurang längs riksväg 8. Riksen/rixen.
Har besökt stället många gånger och varje gång tänkt att nu ska jag recensera stället. Varje gång har jag glömt bort att fota. Att skriva, eller sedan varit så trött att jag inte orkat. Oftast på grund av matkoma. Maten är så god, så god.

 Nu mindes jag att knäppa några bilder. Och tänkte att nu blir dethär så av!
Här är fröken som inte ville ha sallad utan färsk frukt till förrätt, som stod på salladsbordet.
Jättegott och färskt. Saftigt och så mumsigt.

 Det blev uppätet i ganska rask fart eftersom alla var så vrålhungriga efter vår stadsresa som du kan läsa här (klick,klick) .
 Och vi väntade och väntade. Vi råkade ju komma dit under en lunchtid förståss, kring 13-tiden. Sonen nästan somnade på sin sits där. Han vaknade nog då hans pizza serverades.

Men sedan glömde jag att fota!
Jag och hela familjen var så vrålhungriga att vi slukade maten i ett huj. Min pulledpork-pizza slukades så det var bara en tom tallrik kvar då jag tänkte på kameran igen.
Nå, det var gott. Jag rekommenderar.
Sonen ville ha en specialare, och det fick han. Han åt med god aptit fast sömnen tänkte ta honom där under väntande stund.
Och ja dottern och mannen åt de också, så nu pöser vi resten av kvällen.

Kolla in vassorfjärdens caf´e här!


Så nu låter jag matrecensionen vara. Till andra som minns att fota och att ta in maten med sina smakkörtlar och inte sin vrålhungriga mage.

2 kommentarer:

  1. Tesses café är super! :D Pulled pork-burgaren är sååå god! Jag stormgillar att det är så mycket större nu efter att de renoverat/byggt om också.

    SvaraRadera
  2. Det blev så mycket fräschare i samband med renoveringen:) Och nästa gång måste jag ju bara testa dendär pulledpork- burgaren. Har bara testat fjärdens hamburgare,vilken var helt supergod, denåxå!

    SvaraRadera