tisdag 25 november 2014

Gardiner och mattor

Jag är en som aldrig riktigt förstått mej på gardiner. Har liksom ingen humm om hur långa de ska vara eller hur breda. Hurdant tyg det ska vara för att vara kvalité. Tunna och genomskinliga eller tunga och tjocka. Och det där med att få rynkningen på gardinen när den väl är uppe sitter alltid fel. Nee, har liksom noll koll på den biten. Tror att den genen trillade av kärran när jag blev till.

Men i år har jag lite mera intresse för den biten då man jämför mot många tidigare år. Om det är åldern eller trenden eller om det liksom bara slagit slint vet jag inte. Men skulle kunna tänka mej något i stil med dessa nu till jul. Om ja, pengabingen vore öppen för möjligheter vill säga.

Den här till sonens rum..  ELKIE-kangas/m  eller denhär ... VINTERRASK-kappakangas/m

Till dottern kunde jag tänka mej..OH DEER -laskosverho
..ni ser att det är verkligen jultema i huvudet på mej nu. Man borde ju satsa helhjärtat nu när jag kommit igång och så, men måste nog fundera lite på andra världsliga ting åxå.

Mattor har jag åxå börjat kasta ett öga på och då något i stil med..Jotex Musta/valkoinen GALAXY-muovimatto 130x190 cm 

  Jotex Harmaa GALAXY-muovimatto 70x250 cm
Stjärnor och ränder är liksom ett återkommande mönster i mina tankegångar. Så självklara även nu.
Och på nåt konstigt vänster så har jag fastnat för grått, kanske november-gråheten
 har tagit mej i knoppen.

Jotex Harmaa RANDY-muovimatto 70x150 cm
Jotex Sininen HARMONI-räsymatto, 130x190 cm
Alla bilder från jotex.fi och det är alltför farligt med internetes underbara klicketi-klick-lätthet. Stor risk finns att man klickar hem ett eller annat. Får se om jag kan hålla fingrarna i styr.

Hur går det med er "julmontering"?





2 kommentarer:

  1. Är heller ingen gardinmänniska. Fast jag tycker det är jättesnyggt! Och så finns det folk som byter gardiner till alla årstider och högtider, hjälp! ;)

    SvaraRadera
  2. Jomen det är ju så. Vissa har det naturligt lätt att byta och fixa till sina gardiner..och vissa är då som jag ( och du ) :) Tur man inte är helt ensam!

    SvaraRadera