lördag 1 november 2014

Ett mysjogg i novemberstarten

En ny månad har nu gjort entré. November med sitt mörker. November med sin dysterhet. Trots mörkret så finns det mycket vackert runtomkring. Just i november.
Som nu denna helg! Halloween för den mer kommersiella. Och för den mera traditionella så alla helgona. Vi tänder ljus och kommer ihåg dem som vi förlorat under årens lopp.
Vi tänder ljus för myset och lyset. Vi tänder ljus för värmen.

För första gången någonsin så har vi en pumpa som välkomnar. 
Själv ska jag ännu till gravgården och tända ljus.

Själv var jag lite galen och vaknade i morse ännu då det var mörkt. Snörade på mina nike. Klädde på mej lager på lager eftersom temperaturen låg på -7,6. Tog pluppar i öronen och lade igång en topplista från Usa.
Min runda var ett mysjogg, som Heidi ( coachen i Raska Fötter), i måndast pratade om. Det satsade jag på idag. Och medan benen trummade mot krispig yta hann flera tankar rulla.
Men jag stannade verkligen till då jag fick se dagen gry. Ett så häftigt fenomen. Att jag stannade till. Knäppte bilder med min telefon och nästan svor på att stunden försvann för snabbt.
För det var underbart vackert. Sagolikt. Och minst sagt magiskt.






Så detta var min stund. Då dagen gryr. Och solen stiger bakom hoppamäki. När jag var vid backen som syns på bilden var det redan ljus morgon.

Och nu inväntar jag en härlig kväll. Skall med några väninnor på bio. Och sedan lite mat i magen på restaurang. Inte så tokigt, om jag själv får säga!
Och avslutar inlägget med en powerballad från gamla goda tider. Guns N´ Roses sång om just denna månad.
 Trevlig helg alla ni som läser bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar