söndag 30 november 2014

En rät tomte..coming up

Biten, som av en modefluga av jultramset i år, så fick jag för mej att sticka en tomte. Vill ju ha en tomtenisse som jag kan säga att jag gjort själv. Vet inte varför men nu är det så att julfeelisen är verkligen hos mej som en igel. Så en tomtenisse ska de vara. Handmade! Och jag kämpar ännu med den..

    
 


Hade inget mönster så jag började på och nyttjade min fantasi. Ett stycke tomte coming up, förr eller senare.
Lite bildbevis för den som inte tror att jag fått upp ångan med att sticka.
Får se då hurdan nisse det blir.

2 kommentarer:

  1. Jiises, och jag som inte vet riktigt hur jag skall få benvärmare fixade :P

    SvaraRadera
  2. Bara man kommer igång så är de ju en piece of cake :) du kommer att fixa de galant!

    SvaraRadera