söndag 14 december 2014

När man får tänka om

Ibland går planerna inte alls som man hade tänkt sej. Ni vet, då man tänker att den kvällen ska jag göra det, andra kvällen fixar jag till det där..ja å sen får man släppa allt till och med upp till två veckors planering. Då flunssan däckar en, tar all must och ork ur kroppen.
Jag blev riktigt "braka-förkyld". Alltså så flunssig in i attans. Med hela köret, så man var sjukskriven från jobbet.

Men genast jag orkar sätta mej upp har jag som tur flera saker jag kan sysselsätta mej med, utan att vara uppflugen å i fart och fläng. Som stickningen. Eller bokläsningen. Virkningen!

Minns ni mitt inlägg om den räta tomten.  Det gick käpprakt upp åt röven ( ursäkta, men på sant. Det sket sej totalt!). Jag skall ännu fixa om den, men istället för att se på just den tomten valde jag att börja jobba på en modell mindre istället.
Och nu kan man väl lungt säga att tomteverkstaden varit i full gas under helgen, med min täppta näsa. Med många finrexin-koppar och ännu fler näsdukar. Har till och med rivit ingefära och pressat citron i varmvatten. Inget har påverkat förkylningen. Den är helt klart en envis sort.
Men ser lite ljusning.
Kan nu idag andas genom näsan och kan svälja utan att det tar ont. Glömmer hostan och kör på nu.


 En modell mindre tomte, som blev mer lyckad än den första stickade. God jul där åt er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar