torsdag 11 december 2014

Pysseltagen

I många herrans år så köpte jag julkort. I princip åt alla jag kände. Åtminstone alla jag kunde fixa fram adressen till. ( Den svåra vägen då man inte hade nätverk till fonecta). Valde förr inte alls så omsorgsfullt bilder och text som senare i lifvet. Sedan kom barnen in i bilden och jag var en trogen kund på ifolor.fi  många herrans år och hade mina barn utklädda allt från tomtenissar till pepparkaksgubbar.

Nu har mina barn tröttnat på att vara julkorts modeller. Inte konstigt så, för innan man hade DEN bilden, som man faktist kunde skicka iväg så var det ju tårar, gräl, mutor och alltför kortade nerver som spelade roll. Minns att man klickade och knäppte på kameran olika vinklar, miner och hållningar. Minns åxå hur barnen suckade det sista året, lovade då att inga fler kort tass om inte de själva vill.

Och nej..det har alltså inte blivit av med foto-kort sedan dess. Istället har min inre pysseldrottning entrat varje december..och har nåt nytt fingerfärdigt på lager.  Så nu har det klippts, klistrats och skrivits för hand. Inga datorer och färdigköpta multipackages med julkort, utan totally made by me.
Detta år blev det il på när jag insåg att idag var sista dagen att fixa dem klara. Imoron sista postningsdagen om man enbart vill pröjsa 0,75€/frimärke. Härreguudars!

Brukar alltsom oftast satsa julkorts tillverkningen på "den extra lediga" dagen i december (läs: 6:e december) MEN den inföll ju på en helg, så det blidde ingen julkortstillverkningsdag. Nå hann fixa några kort, skickar dem och hoppas att jag inte glömt någon i min förfärligt bristande koll på detta års sista kalendermånad.

Ni ska få en sneakpeak på korten...bara jag får dem i postens gula låda först!

edit: mina kort som sändes till folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar