söndag 7 december 2014

Plankan i december

Måste få skryta om mej själv lite! Under dagarna hittills i december har jag plankat över 1 minut dagligen fram till den 5:e! ( Igår, den sjätte, tog jag vilodag)
Dessutom började jag 1:a december med ett pilatespass, som bet på ordentligt att jag hade träningsvärk i mina lår och min bakända i dagarna tre. Trots detta var jag ut och gå både dagen efter och på den"tredje dagen" efteråt. Eller kanske jag borde erkänna att jag skulle nog inte ha klarat av så mycket mer än så. Igår tog jag mej i kragen och gjorde ett pass av Raska Fötter, ett backträningspass. Så känner mej SÅ duktig första veckan i december. Värsta tränings freaken, eller hur?

Grejen är den att jag jobbar för tillfället i ett byggkaos. Med byggnadsplast, bergull och ljud utav all sans och vett. För att hålla mitt förstånd något i behåll och få lite andningstillfällen tänker jag försöka maximera min luftintagning, bara om möjligt, genom promenader eller länkar. Ifall inte det passar in i schemat så  blir de alternativ träning, så jag får andas. Allt annat än byggdamm.

Så nu fundrar jag om jag verkligen skulle orka planka 24dagar. Med minst 1minut, var dag.

Jag försöker febrillt ta en bild där jag håller plankpositionen.

Men så hoppar jag över till Nadias julkalender och bara älskar hennes sätt att lyfta fram kvinnokroppen. Jag blir så glad var gång jag läser hennes kropps-kalender. Mera sådant. Det är det sunda och helt fantastiska som lyfts fram.
Vi får alla oss en läropeng av den. Var nöjd med kroppen.
Samtidigt jag tänker att jag kunde lite få rundare rumpa och fastare mage, men vem är nu helt nöjd med sin kroppshydda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar