lördag 14 mars 2015

I am back in my runningshoes

Jag är så sjukt nöjd att jag ÄNTLIGEN blivit kvitt min hiskeliga förkylning, som pinat mej rätt länge. Nu har jag satt igång min träning inför kommande vår och sommar. Denna vecka var starten på något som jag väntat på länge, min riktiga "tränings-start".

Sjukat hade jag nu gjort i tre veckor och det har varit skitjobbigt. Alltså varit trött och eländig, inte orkat något. Haft ont i halsen och känt mej vissen.
Har i smyg avundats mina vänner som kunnat röra på sej. Samtidigt som jag vet att ett fananamma växer inom mej, när jag hört deras prestationer, för att jag vet att jag inte vill vara svansen som släpar efter. Det liksom växer ett behov av att bevisa att visst jag kan även jag.

Denna vecka har jag satt i en högre växel. Eller det bara blev så. Var på kursen Raska Fötter i måndast där jag fick en redig boost. Vi körde intervaller på 4 minuter, och det väckte nog löpkänslan. Så jag fortsatte på den känslan.
Jag har summa summarum varit varannan dag med löpskorna ute och rastat mina ben. Och har ännu en dag på denna vecka att avverka. Söndagen. Men har på känn att jag måste låta löpningen vänta till måndagen. Annars får man väl en överdos av spring på första veckan ut i träningsväg.

Men är bara så hipp hej glad över att nu är jag med igen.

Och för övrigt så har jag fastnat för funky music. Får sån god feelis av denna. Funkar bra till löpning (surprise!), aerobics och mina core och bak och ben övningar :)

Ps. Löpkilometrar denna vecka 21. Inte så dåligt för startvecka, tycker jag.
Vi kör med detta nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar