torsdag 19 mars 2015

Snart klär jag upp mej

Det här med att vara festfin är inte min starka sida. Att klä upp sej har en viss charm absolut och visst är det roligt och nästan lite speciellt, varje gång det sker. Vilket inte är ofta i mitt fall.

Jag har mer och mer fastnat för det feminina och kjolar och klänningar fastnar i mitt tycke lätt. Men det är en helt annan sak om det passar på mej och min figur!
Nu har jag tänkt lite att nu denna vår ska jag och min figur bli kompisar med längre tunikor, kjolar och klänningar. Ska försöka få in en feminin look som är ledig och ser ut att passa mej som handen i handsken. Jag hoppas verkligen att jag hittar några såna plagg som jag kan nyttja även på jobbet, där man faktist får ser lite uppiffad ut.

Dessutom ska vi, just från jobbet, bli bjudna på 3rätters middag här inom snar framtid och där ska man se lite mer sofistikerad ut. Har lite svårt att se mej i ett sofistikerat sammanhang, speciellt nu när löpskorna och löpartightsen är mina goda trogna vänner.
MEN jag har några alternativ, som jag går och funderar på till finmiddagen. Frågan är väl nu då om  jag är lite för mycket mej själv, att jag inte följer klädkoden som man borde. Eller om jag faktist smälter in i omgivningen (vilket jag egentligen INTE vill). Det är ju inte bara kläderna man går och funderar på utan även håret ( som för min del ser ut som om en 4årig skulle ha hjälpt mej att klippa det). Sedan funderar jag på sminkningen. För jag kommer nog att passa på att göra en liten makeover. Jag kommer att leka askungen för en dag.


För tillfället har jag fastnat för denna stil på klänningar:
Liksom 50talets underbara klädvärld har satt sej i min 30-ish åriga hjärna.
Dom här två är sådär som jag verkligen skulle vilja ha i egen garderob. Och kan garantera att de skulle användas! Älskar deras enkla framtoning och att det bara behövs en accentfärg för att de ska komma till sin rätt.

Men som sagt. Det nalkas fin 3rätters och man ska vara vacker och seriös. Spreta med fingrarna och slå klackarna i taket. Lite nagellack på och några puff av parfymen så är vi redo att liva upp festen.

Let´s twist folks again ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar