söndag 29 mars 2015

Vem är fancy nu?

Har länge suktat efter en ny garderob, har ju berättat lite om vilken stil jag gillar å så. Men skulle åxå behöva en makeover. Alltså en så gott som total makeover av mina paltor. Borde rensa UT ALLT. Skräp och urtvättat då. De finns ju nog någon goding där bland allt.
Känner att jag stannat kvar i mina gamla toppar och hängiga byxor. Trivs oerhört bra i löst och ledigt och den delen av min klädskrubb är ju i princip komplett men kläder till både jobb och "finare" och mera fancy-looken har saknats.

En som jag inte kunde lämna efter mej.
Jag hade lyxen att få en mamas-day-off på stan utan barn. Tog med mej väninnan Malin och vi varvade några affärer, nåja ganska många. Medan jag öste på med klädesplagg och rände runt i provhyttarna fick hon agera rådgivare och terapeut åt mej. Så nu har jag en liten början på min update:ade garderob! Och när man fått prata ur sej så orkar man med vårtröttheten lite bättre. Två flugor i en smäll. Perfekt upplägg.

fancy-dress till jobb och vardag.
Det som fanns på min lista högst upp var svarta byxor och en kofta. Svarta byxor skall vartenda kotte ha i sin basgarderob! De funkar till allt. Och är man frusen som jag så är koftan mer än väl behövlig. Tyvärr hittade jag inte nån kofta men jag hittade desto mera annat.

Och tiden den flög. Man hann bara blinka två gånger så var lördagens shopping i ett nötskal.

Vi hann ta en lunch på Rosso för att stilla våra kurrande magar på slutrakan. Men svoosch så var det nästan kväll. Malin sade hejdå och for till familjen.




Men min mamas-day-off var tog inte slut där. Jag bytte parkeringsplats (tiden höll på att falla mej i onåd), träffade ny väninna, fina Sofia, och vi styrde stegen mot gloria-bion i Vasa för att njuta av Disneys film Askungen. Som en dröm att nå tillbaka till sina barndoms bästa sagor. För man känner sej löjligt förtjust..åtminstone jag. Precis som då man var fem år.



Och som en bal på slottet, precis så var det. Jag fnissade. Fällde en tår i ögonvrån och suckade av glädje och välbehag. Gillar man Disney så gör man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar