onsdag 25 mars 2015

När en våffel-plättkväll inte blev som den skulle

Det lär ha varit våffeldagen idag enligt radio, tv och sociala medier. Allt prat om detta gjorde att suget slog till. Ställde mej berädd på att stå och steka och grädda i kökets goa vrå och satsa på både grädde och sylt. Att vara den perfekta husmor och mamma, bjuda på godhet på både fat och och humör.

Jag hade tankarna på att få äta en våffla eller två i lugn och ro. Tog fram nyaste H&M katalogen och fick tankarna inställda på vår och sommar. Ett relaxy-moment.

Klickade på grädde och sylt. Skivade lite banan. Och hade ett "perfekt" upplägg. Tänkte dehär är sånt tillfälle man vill komma ihåg. Som man vill visa åt världen. Typ instagram. Kanske facebook. Och bloggen.
Tills barna kom stormande till köket. Bråket om vem som fick större gräddklick var ett faktum efter första skedtaget. Syltens kiv handlade om vem som fick mest och störst jordgubbe. Alltså gaah! Allt kan man liksom bråka om.

Där satt  jag men min katalog...på sida 12 ( av typ 220 hela sidor) och tänkte låt dem sköta och lösa ut det här. Men vid sida 14 fick min trötta mammahjärna nog. Slog ihop katalogen och gav upp mina vårklädsdrömmar. Våfflan var till hälften uppäten och kall. Trött mor och en skarp röst; att nu får det vara nog.

Så den rosenskimrande världen är aningen taggig mellan varven. Speciellt då man är trött. Och lite hängig. Vilken tur att det är på kommande påskveckan nu, som följande. En långhelg är mycket välkommen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar