söndag 1 mars 2015

Mars är här och min gröna röra

Jag har svårt att förstå att det redan har börjat nudda vid 3:e månaden av året. Mars. Det har liksom gått i ett huij. Hela februari liksom gick i ett kick. Ett kort ögonblick. Tror det är första gången jag önskar att det vore skottår, att man skulle ha en dag extra. Har inte alls hunnit med. Samtidigt har jag på känn att mars kommer att blir väldans lång, men det återstår att se. Så välkommen mars. Hoppas du kommer med solsken och vårvindar.

Well hello MARS!



Jag har ju varit duktig och gjort eget guacamole ( eller hur skriver man det ens). Jag lusläste lite på underbara googles sidor om olika röror på hur man gör för att få ihop den mest lättlagade sorten. Men tog lite inspiration här och lite där, så fick jag ihop en trevlig grön smosch.

Inte fint att se på, men smakade rätt bra.
Stekte vanliga burgare åt barnen och tog en lite "lättare" variant själv...eller lättare är fel med åtminstone snäppet hälsosammare, vill jag påstå. Hade salladsblad som bröd. Innehållet dock ganska mättande med bacon, ägg, gurka, ost och den egna guacamolen. Alltså mums. Det var definitivt så mycket godare än vad man tänkt sej.

Och ifall nån vill prova på min sorts guacamole så här är receptet:
1 avacado
1 vitlöksklyfta
salt ( en nypa)
citronpeppar ( ännu mindre nypa)
                                                          citronsaft ( 2skvättar av citronsaft)

Mosa avacadon, ta inte en stenskarp. Pressa vitlöksklyftan. Krydda och skvätta saft. Låt smakerna gifta sej en stund och avnjut därefter med vad du vill. Funkar säker jättebra med tortillas åxå. Med hamburgare ala salladsstil var det mycket delikat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar