söndag 8 mars 2015

Solsken

Folket har vaknat till liv i samband med att det värmande klotet börjat stråla. Ingen har kunnat undgå den underbara solen, vårsolen. Nu äntligen har den börjat visa upp sej igen.

Jag har förundrat mej över hur stark den varit nu, för med hela sin värmande makt har det nästan "sopat undan" vinterns spår. Bara för några veckor sedan såg det ut som mina första tre bilder.
Med tanke på att det är en telefonbild, så är den rätt bra. Får man skryta?

Solen har stigit upp på himmelen. Som en sol ska.
Folket ler, barnen tjoar och fåglarna kvittrar.

Livet leker.


Det var så underbart på en av mina många promenader att höra hur solen smälter isen från taken. Dripp,dropp, dripp, dropp.


Även ån som varit frusen till max har tinat upp. Nu hör man porlandet och forsandet från vattnet.

 Ja, jag säger det högt redan nu även om det är aningen för tidigt. Men snart är det vår.


Och jag är väl medveten om att det kommer en takatalvi. En till vinter och säkert ännu en till förrän våren på riktigt är här. Men jag njuter så otroligt av att solen verkligen kan påverka en så positivt. Så starkt. Vem har nu inte vårkänslor då det börjar se ut som såhär?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar