lördag 18 april 2015

2 liv som ger perspektiv

Jag tänkte dela med mej två boktips.

Biografier och annars sanna storyn är alltid intressant läsning tycker jag. Nu har jag kommit över två stycken riktiga godingar. Jag har inte läst nåt sedan jag avslutade triologin på 50nyanser av Christian Grey. Så när jag klickade hem dessa från Adlibris var jag jätteivrig på att läsa. Kändes som en halv evighet att få hem böckerna denna gång!

Ena är "Mitt positiva liv" av Andreas Lundstedt. Ni vet killen från popgruppen Alcazar, som har härligt bruna ögon och är en charmör ut till fingerspetsarna.

Den andra boken jag vill strimma ljus på är " Denna dagen, ett liv" som handlar om Astrid Lindgrens levnadsår. Hon har inte själv skrivit den, men boken är för dem som är intresserade av hennes livsverk, en liten gruva av visdomar. Hon har hunnit mycket den svenska fantastiska sagoberättaren!


Mitt positiva liv berörde mej rätt djupt. Och som vissa saker han skriver om, skär som 1000 knivar en i hjärtat. Levde mej in i boken och i hans liv.
  Oftast läser jag ju lätta å glätta böcker. Eller kriminalare eller något träningsrelaterat. Så det var roligt att läsa nåt annat, men minst lika intressanta för det.
Har ni några boktips? Läser mer än gärna bara jag får bra boktips. Väntar speciellt på att få läsa på terassen i solskenet :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar