fredag 24 april 2015

Valpsjukan slår till

Dendär sjukan.
Ni vet då man plötsligt börjar röra på sej mycket och får träningsvärk. Kanske även känslan då man sprungit, joggat eller power-walkat mycket och det börjar värka i benet, frampå. Vid smalbenet. Då man känner en smärta för var ansträngning, en stråle av ont i benet. Alltså valpsjuka.
Har haft det flera gånger under min livstid. Och det är så irriterande och tar ju så jädrans ont. Krämpan kommer alltid vid fel tillfälle och håller i sej mycket längre än vad man önskar. Lite som en förkylning. Men den här gången tänker jag på en helt annan valpsjuka än den jag nyss beskrev.

Denhär:


 Hälsade på min väninna som nyligen skaffat en lurvig vän. En golden retriever. Den sötaste av hundar. Den snällaste av raser.  Mitt hjärta smälte där och då. En tanke om att en valp kanske kunde vara välkommen även hit, hem till oss. Fast jag alltid tänkt att om en hund kommer hit ska det vara en som är färdigt upplärd och är förbenat snäll. Men idag fick jag nog tänka många om. Den här som gör det svårt att motstå att ta en egen valp.

På bild här har vi Diva. Som tal mitt hjärta. Sån goding. Cutie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar