torsdag 2 april 2015

En poncho

Jag har varit lite slö och oaktiv på handarbetssidan senaste tiden. Har blundat och skjutit upp, tills vi (dottern och jag) kom ihåg att lilla fröken ska ju på påskpromenad från sitt dagis före påsk. Vi hade ju planerat en poncho i gråfärgton med glitter i, som skulle värma och ge påskvibbar. Den skulle ju med rätt ha varit klar i ett huj men...


Detta hade jag ju lagt "on hold" och lite glömt bort. Men vips så var man tvungen att ta tag i det om man skulle få den klar i tid!
Jag har virkat så min virknål glött ( böjs ordet så? Glödit, låter dåligt!). Vi var till och med oroliga över att garnet inte skulle räcka hela ponchon ut. Men nu är den äntligen klar. Och med påskfransar och allt!


Och med en liten rektangulär ficka och en afrikansk blomma som prydnad.

Och typiskt nog ändrade hon sej inför dagisets påskpromenad. Inte ville hon vara påskkärring utan en söt katt istället.

Glad påsk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar