lördag 11 april 2015

Dagens distans:10+

Jag övar ju upp mej till Naisten kymppi, som ordnas i Helsingfors i maj. Hela målet för min del är att klara av att springa loppet under 1timme, dvs 60 minuter. Helst av allt skulle tiden få snurra runt 55-57minuter!
Jag vet inte om jag siktar för högt men det skulle nog vara en triumf för mej själv att nå tiden 55 och nånting. Har tidigare löpt 3lopp; Jungsunds puolimaraton 2013 och då var min sträcka 10,5km 1/4maraton , Kvevlax loppet på 6,7km i skog och spånbana samt Vasa maraton där jag sprang 1/4 marathon dvs 10,5 km. Det är dem jag har i bagaget. Förståss flera år har jag deltagit i nice run då det  ordnas i Vasa, men det är inte riktigt samma sak.
På båda 10,5km har jag sprungit på 58 och 59minuter, så nu banne i mej ska det bättras!

Nå nu idag, en solig lördag, så fick jag sällskap med på löpet nämligen miss Malin!  Blev så glad att jag hoppade högt av lycka. Planerade in 3 olika rutter medan jag väntade på henne, beroende på vilken sträcka hon ville med på :)
Till min stora glädje ville hon på en långlänk. Vi tog det lugnt och passligt så vi skulle orka. Pratade om allt mellan himmel och jord och sedan mitt i allt säger hon; "Ska vi ta en 10km när vi nu är igång?" Då var vi kanske på vår åttonde avverkade kilometer.  Snacka om happy mind för min del.

Vi körde 10,5 km idag. Hon och jag. Och nu vet vi båda att vi fixar tian i maj. Utan större problem.  
Det var en höjdare-feelis när vi kom fram till vårt mål. 
Firade detta med pistagenötter, mehukatti-saft och cuantaloupe-melon :)

Tack för idag Malin! We made it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar