torsdag 25 juni 2015

Bootcamp-krämpor

Tänker berätta om min svaghet.
Jag har ju en inre bild på mej där jag är lite sportig ( springer ju!) och inte helt svag ( förväxla icke med swag). Men jag har fått en törn i min "fina" sinnesbild av mej själv. På PåSprång hade Heidi planerat in ett bootcamp-pass! Bootcamp, styrketräning som börjar med stor bokstav.

Tänkte ju att det där fixar jag nog och den biten där benen användes gick det ju bra MEN...när vi skulle använda oss av armkraft, så där var jag rätt vissen. Inte så lite heller. Medans vi körde olika övningar så kände jag bara hur jag mer och mer började skaka i mina armar och handlederna tog stryk.
 Vet inte om någon annan darrade på armarna som jag. Eller om någon annan alls kände sej maktlös mot sin egen vikt. Jag beslutade mej att nu - banne mej - så ska jag försöka göra mej lite mer kraftfull. Ska orka lite mera nästa gång det kommer ett bootcamp emot mej.

Bara några timmar efter själva passet så var jag mör. Mina armar skriker om vila. Att lyfta något tungt så var uteslutet. Till och med att hänga upp ( collagetröjor och jeans) tvätt kändes.
Jag vet inte när jag senast haft sån värk i mina armar, som jag har nu. Det är väl bara att ta emot det sjuka å jobba på lite mera.

Men nu vet jag att benen orkar rätt bra och magmusklerna är rätt ok de åxå (än så länge)..det är bara resten kvar då. Heheh.

Vad gör ni för att hålla er i trim?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar