lördag 6 juni 2015

Loppisrace i Österbotten

Denna helg är loppisrace i Österbotten. Alla småa byhålor vaknar till liv och folket runtomkring har letat i sina gömmor och i sina förråd och skrymslen, för att kunna agera som försäljare på hemmamark.
 Tidstjuven berättar mera om vilka alla ställen är med. Själv kommer jag att stå på en gård i Karperö. Det betyder att det finns barnkläder i olika storlekar, både pojke och flicka. Vuxenkläder i storlek 36-38. Skor till barn och vuxen kvinna/tonåring. Lättsamma pocketar. Gallonkläder. Vinterjackor. Ja, jestas vad jag kommer att ha blandat vid mitt lilla bord. Glömde ju säga att jag tänker åxå baka nåt. Har ännu inte bestämt mej om jag håller mej till kanelbullar eller ska jag satsa på muffins, det får vi väl se när jag tar fram skålen och receptet.

Jag har prissatt idag som ett tok. Försökt komma ner i passligt låga priser. Det mesta snurrar kring 1-5euro, så det kan bli riktiga pangfynd för de som orkar ta sej en titt!
Om inte annat så kom och säg hej! För vi är flera som säljer på samma punkt, det är gård 4 i karperöracet.

Å lite bilder på det :)




Kom å kööp! Eller åtminstone mingla!
PS. Storm( hahah, det verkligen sotrmar ute idag)gillar mina muffinformar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar