fredag 12 juni 2015

Fina vyer att vila ögonen på

Det har hunnit ske ett som annat här under denna vecka och vissa saker har dokumenterats i bild vissa saker bara i minnet. Tiden har bara susat som vinden (igen). Och man försöker efter bästa förmåga hinna med.
Har försökt njuta och inte stressa ihjäl mej, vilket man lätt gör när man har mycket att göra om kvällarna.

Ena kvällen var jag mot Replot hållet. Replotbron är ju Finlands längsta bro och en fin sådan, värt att köra över en eller två gånger. Men ja, ditåt var jag ena kvällen och förståss hade jag glömt min kamera som jag skulle ta med. Men knäppte rätt många bilder med telefonen istället. Min en arbetskollega går i pension här och det är hon som vi med arbetsgänget for och hälsa på, som bor vid vattnet, mot Replot. Hennes tomt är en riktig villatomt. Och ett under att beskåda. Dessutom en fröjd att fota, så jag var rätt aktiv med att knäppa bilder. Här är några.



Mitt i veckan var jag anmäld till Hankmoloppet. Det var en punkt i vår PåSprångs (löpskolans) agenda. Så vi var en del med och språng i en tuff terräng i skogarna i the middle of ingenstans.
Och det var roligt att springa i en helt annan och lite mer utmanande mark än vad man är van vid. Definitivt tuffare än vad man är van vid annars.


Vid mållinjen fick vi en muminkasse fylld med lite smått och gott. Och det kände jag mej värd, eftersom mitt i skogen så råkade jag trampa i ett träsksump och ena skon fastnade dit. Som tur hann jag inte trampa nästa steg ner i sumpen utan fick stanna av och dra loss min sko. För att sedan fortsätta med lite blött i tassen loppet igenom.
Sprang med Malin och hade pratsällskap hela rundan genom. Tack! Det är så mycket lättare att vara på lopp när man får prata med någon bredvid.

Och nu tänker jag försöka nå min barndomsväninna på telefon. Lär bli ett marathon samtal om jag känner oss rätt.
Ha en trevlig helg gott folk. Grilla lungt och njut av solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar