tisdag 2 juni 2015

Hålla i trådarna

Har senaste tiden varit rätt insyltad i min träning. Min löpning. Delvis för att det har gett så bra resultat med delvis åxå för att det känts lätt och smidigt och inte tagit så mycket av min tid. Det som däremot har lämnat helt eller så gott som har varit mitt handarbete. Både då det gäller köket; matlagning och bakning samt handarbete då jag tänker virka och sticka. Känner en saknad efter mina färgade garnnystan och virknålen.

Dottern min sjukade härom veckan och då blev tiden lite lång, när man var tvungen att sitta inne hela dagarna. Då kom virknålen fram. Och en tanke om att en sommartopp skulle bli klar inom denna sommar. Så får se då. Och min väska, som varit på "on hold" i 3månader. Lite för länge.
Har ju inte kommit så långt ännu, men ni ser att jag åtminstone påbörjat mitt projekt. För regniga dagar. Även om jag har en del, eller för att vara ärlig, jättemånga saker som är på hälft. Men jag tar det jag känner mest för just nu.

OCH på tal om känner mest för just nu. Jag ödslar min utomhus-kärlek till mina tomatplantor. Jag hade lyckan att få dem av en väninna, som är huisit grön om fingrarna. Mitt hopp är ju att de ska frodas och bli stora och fina. Hållas stora och fina. Ge lite tomater åxå. Hade 2 egna plantor, som jag odlat inomhus. Skött dem och satt dem i fönstret för sol och värme. De är dock lite skrangliga ännu.
Dehär som är på bild har nu flyttats ut, mot den varmaste väggen. Mot solsidan.



Nu tycker jag dock att vädernissarna där uppe har låtit regnet ösa ner lite för ofta, lite för mycket i mängd dessutom. Nu lite sol. Det är ju juni. Och bara lite tid kvar till midsommaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar