lördag 5 september 2015

Boom med allt nu inför hösten

Nu är den officiella höstmånaden här. September. Och jag lider av bloggtorka så det skriker om det. Har noll tankar att skriva ner. Eller det finns massor- egentligen. Men hittar inte flown. Det står stilla när jag väl kommer så långt att jag tänker att nu ska jag skriva. Det liksom bara stannar av.

Men tänkte berätta om mina planer lite. För just hösten..kanske främst just denna månad. Så mycket längre fram har jag ju inte koll på.
Det jag siktar på nu i höst är löpkursen, Raska Fötter, samma som jag gick förra året. För att anmäla sej dit så klickar du på http://vuxeninstitutet.korsholm.fi/startsida/ och så skriver du på sökord: Raska Fötter. En rolig och riktigt passlig kurs för både ung och äldre! Dragaren Heidi som tränar är helt superb och är en av de mest positiva människor jag vet. Hon är en glädjespruta utan dess like och man blir så "smittad" av hennes entusiasm. Så kom med! Jag ser fram emot kursstarten som är redan nu 7. september. Vid Smedsby bibliotek klockan 18:30. Join us!


Färgglad wanna be löpare.


Något annat jag ska sikta på är föreläsningar. Ni vet ju att jag redan varit på en hälsoföreläsning en med Morotsliv. Ser redan framemot nästa som är via Korsholms medborgarinstitut, som handlar om HSP- Highly Sensitive Persons. Såhär lyder kursbeskrivningen:
"Kom med på en kväll i högkänslighetens tecken. Under kvällen kommer vi att fördjupa oss i vad HSP (Highly Sensitive Persons) innebär, vilka utmaningar man kan ställas inför men också över styrkan i att vara mycket mottaglig för olika sinnesintryck, samt olika sätt att förhålla sig till och hantera detta personlighetsdrag. Föreläsningen passar för dig som själv är HSP, för dig som kanske lever nära någon som är HSP eller för andra som är intresserade av ämnet."
 Tycker den verkar jättebra. Vill veta mer om det ämnet!

Och givetvis har mina händer hittat virknålen igen, efter ca 2månaders uppehåll. Det är något med den mörka kvällstoningen, den krispigare luften och känslan som söker myspys. Då hittar jag mej själv på pinterest, olika handarbetstidningar eller skyltfönster för att hitta egen inspiration till olika ting inom handarbete. Dotterns satte en beställning på ett par benvärmare, så det är bara att börja på.


Under en av mina morgonrundor under augusti.

Botnialöpningen borde ha ungefär sånhär terräng.










Och ja..Sen måste jag bara tipsa om botnialöpningen! En löprunda i Vörå nu i mitten av denna månad. Man får gå, jogga eller springa helt i den form man själv är i ute i våran fina natur. Jag har aldrig själv deltagit men i år bryter jag min trend. I år hittar ni mej i löpspåret om allt går väl.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar