lördag 12 september 2015

Jag laddar inför botnialöpet

Det är bara en vecka kvar till botnialöpningen i Vörå. En vecka. Det kommer antagligen att fara i ett huj. För jag känner mej inte det minsta redo. Mina jogg- och springrundor har lyst med sin frånvaro. Alltså de egna passen. Givetvis har jag farit med på Raska Fötters första tillfälle som var i måndast, lika bra som alla andra gånger. Kommer åxå att delta på måndagens kurs tillfälle igen. Men egna rundor och spring i benen saknar jag, väldans mycket.

underbar lördagsmorgon gryr.


Men för övrigt har jag inte fått in några löp i min vardag. Kanske jag varit lite för oaktiv, lite för trött och lite omotiverad för löpning på egen hand. Nåväl, min kommande 16km:s sträcka nästa veckas lördag börjar göra mej lite nervös...eftersom jag hade i smyg satt ett mål åt mej. Och det vet jag inte om jag kommer att klara av. Så jag har satt upp et nytt. Mitt mål, när jag tänker efter med hjärtat, är att jag skall köra ett "mysjogg". Ett mys-jogg på 16km. Vet precis hur sjukt det låter, men ja. Det ska vara snabbare än min promenadtakt, men ändå ska jag kunna prata lite med vännen jag har bredvid
 ( om hon är i min takt). Problemet är väl sträckan...har aldrig myst så långt och i jogg. Mina myspass är kring 5-7km. Inget pass över 10 har varit mysigt.

Detta plus lite till är mitt mål 19 september!
Men annars har jag mest myst i soffan denna vecka. Har varit lite frusen och dragit filten över mej, hållit i min virkning och virkat lapp efter lapp. Har lite snöat in mej. Inte så lite heller.
 
Myset i soffan.




Men på lördag sker det, mina första 16km i "tävlingsformat". Min önskan är att vädret håller och helst att det är lite sol. Att mina ben är pigga och lätta och att jag har den ork som behövs. Att inga skavsår eller andra skavanker ställer till det. Önskar att jag inte villar bort mej bland vägmärkningen och funktionärerna inte skulle behöva leta efter mej. Och att jag minns att ta med något att tanka med. Lär ju vara hungrig som en varg vid mållinjen..och det är inte en vacker syn. Så ifall ni ser en ilsken en, ge mej en snickers eller fazers blå. Då lugnar jag nog ner mej en stund. 

 Det ska bli spännande! Håll tummarna för mej nästa veckas lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar