fredag 8 april 2016

En vecka med långsammare tempo

Min veckosummering för den som varit är usel. Alltså hur jag än vrider och vänder på det så har jag inte lyckats alls med samma prestationer som veckan innan. Inte heller har jag känt mej lika tillfreds med mej själv. En dimp, det kan vi kalla det här. Tänker dock att en liten grop fäller inte hela min framgång. Jag stiger upp som en daredevil.

Ni vet då man kommit in i ett bra flow och det känns som det bara kör på, utan käppar i hjulen. Så trodde jag att jag hade det. Men ibland kommer livet emellan. Jag blev trött och hiskeligt frusen, med halsont och kroppen slöt sej som en mussla. Kan bara inte förstå varifrån jag fått kallt eller blivit smittad för nåt annat kan det väl inte vara? Nåja, så det har inte blivit något större än nån promenad denna vecka. Och några snabba 10 minut abs från youtube. Man kan inte alltid vara på topp. Så är det bara.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/a9/29/91/a929912bd2a832faefb72cb3fd3613d0.jpg


Istället så har jag funderat över frågor i stil med:
Hur känner jag inför den månad vi lever i?
Jag är vårglad, som jag tidigare berättat. Känner mej förhoppningsfull. April betyder att vintern är så gott som förbi och att det snart, snart, snart börjar grönska! Love it!

Vem eller vad inspirerar dej?
Mej inspirerar folk som kan dela med sej av sej själva. Våga göra bloopers, våga säga vad du tycker och låt världen vara operfekt, det ger inspiration! Färgsplasher, fina mönster och ljuset som solen ger ja det ger mej inspis. Och feelismusik!

Vilken egenskap hos dej själv är du mest stolt över?
Jag tänkte väl bra länge på denna. Det brukar vara svårt att hitta en egenskap hos sej själv som man är nöjd, glad och stolt över. Men vet ni, jag tycket mest om min egenskap som empatisk. Ibland är den jobbig åxå men det är den som är jag.

När sa du senast till någon att du saknar hen?
Jag skrattar alltid när jag läser meningar med hen. På riktigt. Hen. Det är han eller hon. På finska hän. På engelska he eller she. Jag har bara inte kunnat inamma det ordet i min vokabulär. Det går bara inte! Till frågan, jag skickade åt en väninna på watsappen bara för knappa halvtimmen sedan att jag saknar hennes sällskap. I tisdast sa jag åt min kusin när jag såg henne, att jag verkligen saknat att både se å höra henne. Så det är inget jag smusslar med. Jag tycker det är enormt viktigt att säga det åt folk man verkligen saknar.

Och ett PS. Daredevil serien på netflix är värt att kolla på. Tycker jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar