torsdag 21 april 2016

fredagslista på helt fel dag

Hittade denna hos Sweet Malin. Och kunde ju inte låta bli.


HAR DU?

Öl i kylen? Alltså, jag har inte öl i kylen men min karl har. Jag dricker öl oerhört sällan. Men har en sommersby.
Något husdjur? Jodå, våran frass. Fast han uppför sej som en hund om vart annat! 2 in 1 kan vi säga.
Någon favoriträtt? Jag gillar lasagne, speciellt om mamma har lagat den. Pizza är en höjdare åxå. Klyftpotatisar med en god biff och fetasallad till. Yes please!
Puder på dig? Nej, inget sådant längre. Folk får se hur skröplig jag är på riktigt.
Några framtidsplaner? Ja och nej. Jag planerar mycket men har fått planera om desto mera. Men att resa, det är nog på framtidsplanerna!
 Någon sjukdom? Mer än ålderskrämpor och nån konstig allergi som uppstår varje vår och sommar, så nej. Om inte pucko räknas, för det är jag året runt.
Gymkort? Hahahahah! Vad är det svarar jag på den. Jag har ett året runt förhållande med mina löpskor istället.
Fikat idag? Morgonfikat då. Kaffe och 2 småa chokladägg, som fanns gömda i ett av köksskåpen.
Nagellack? Jo, på ena handens naglar. Borde nog lacka den andra handens för att de ska se bättre ut. Kanske efter listan?


VEM?
Delar du mest minnen med? Kanske mina kära bröder.
Längtar du mest efter? Mina barn, när de inte är hemma.
Stör du dig på? Stör mej för tillfället på alla ministrar i Finland. Usa:s president kandidater. Chefer som styr och ställer och inte alls vet hur det egentliga livet ser ut.
Lagar mat? Jag, som oftast.
Diskar? Det är åxå jag. Hatar då det lämnar odiskade högar, som inte ryms i diskmaskinen.

VILKEN?
Tidning läser du? Det skulle vara Vasabladet och Pohjalainen. Och nå reklam, typ Ikkuna. Allers från förr i tiden är roliga att bläddra i hos mommos.
Dag fyller du år? 11 september.
Årstid föredrar du? Vår och sommar kommer båda på samma placering!
Kommun är du uppväxt i? Vasa och Korsholm.

VAD?
Gör du nu? Sitter och försöker öva på min hållning.
Gör dig till en bra människa? Försöker att gå efter mottot: Var mot andra så som du vill att andra ska vara mot dej. Och med det sagt så försöker jag vara på vänlig fot med alla jag känner och vet och inte vet.
Gör dig till en dålig människa? Att jag kan glädjas över att vissa fängslas, får straff. Ja nå det åxå att jag tyvärr lever för pengar många gånger.
 Vill du arbeta med? Barn skulle vara roliga att arbeta med. Kanske jag sku måsta byta karriär?
Är roligast just nu? Att jag fått se hur en kille på nu 4månader utvecklas, att världen ändras utanför mitt fönster och att min ena bärbuske ser ut att klara vintern!
Har du på dig nu? Tighta jeans i ljusblått, "indian" inspirerad lös tröja och grå kofta. Myskläder.
Äger du för skor? 3 par löpdojor för tillfället, my favorites. Ett par pumps, ett par eccoskor och många sandaler. Ja å ett par läckra svarta stövlar!
Har du för storlek i skor: Oftast är det 37. Ibland går nån 36:a och ibland kan någon 38:a gå på.
Läser du för bok? Just har jag ingen bok på gång.. Men kan sluka skönlitterartur bara jag är på rätt humör. Löpar relaterat läses åxå.
Ska du göra nu? Fundera över dagens maträtt, ta in tvätten jag hängt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar