lördag 16 april 2016

När det gäller synen

Jag tycker det har varit rätt lustigt att just nu i vår, när jag var tvungen att skaffa nya brillor så kommer ett inlägg om exakt samma sak av en riktig feel-good-babe Michaela . Jag har länge funderat om och när jag måste förnya dem men nu i vår så kom det. Det var ett måste. Inte för att det skulle vara nåt dåligt, nej! Men när man haft brillor en tid vet man att det kostar en slant extra att skaffa ny look.

Jag hade hunnit vara på min syngranskning och valt redan mina bågar och fått hem mina glosor. Detta för snart 2 veckor sedan. Och nu skriver hon så fint på sin blogg (klicka här).Nästan så att man sku vila fara ett varv till bara för att se lite vad som finns där.
För en del är att hitta glasögonen en piece of cake, men det är det inte för mej. Har ett ganska smalt och litet ansikte och får ofta gå till flera ställen för att hitta ett par som sitter bra på näsan. Oftast är de för breda eller stora till mitt lilla fejs. Det är så många komponenter som ska vara rätt när man väl börjar på.

detta år detta märke.


Men denna gång hittade jag mina på specsavers. Jag har under årens lopp köpt mina glasögon från olika ställen och alltid varit nöjd med de som jag sedan valt. Vissa gånger har jag fått söka med ljus och lykta och vissa år, som i vår, så hittade jag mitt par på första försöket! Och jag tog ett par klassiska svarta. Har inte haft svarta bågar på snart 10 år (!) så det var på tiden.
Precis som Michaela berättar i sitt inlägg så är glasögonen en viktig accessoar till allt det andra du har på dej, de är som ett smycke. De ska bäras rätt, de ska kännas rätt och de ska passa rätt. Om nåt av dessa inte är rätt så prova på någon annan modell, färg och form :)



Så nu använder jag mina gamla glasögon mestadels till mina löprundor. Och när jag står i köket, för matoset och ugnens os förstör glasögonen snabbare än snabbt har jag fått erfara.
Så det är bra med 2 par.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar