fredag 22 april 2016

Väggen, den kom nu.

Förra söndagen hade jag en plan för denna vecka. Vecka 16. Jag såg framför mej en vecka av underbara löpkilometrar varannan dag denna vecka, med intervaller och backträningar och en långlänk. Istället fick jag tänka om och huttra under täcket och filten med huvudet på kudden med en temperatur, som inte passar mej.

Att inte orka vara uppe länge än maximalt 2-3h i ett är rätt jobbigt. Det är väl såhär småbebisar har det. Det är så jobbigt att vara vaken att man hellre sover. Tills man är starkare och orkar vara uppe längre.
Är på min sjukdag 4 egentligen. Men varit sängliggande i 3. Jag försökte verkligen mota bort denna envisa sort med tankens kraft, men fick gå som förlorare från denna match. Mitt i arbetet var det bara att höja händerna och säga att det inte gick längre.

Med citronvatten ska jag få i mej vitaminer, som ska göra mej frisk har jag bestämt mej för. Så nu pressar jag citron eller alternativt lime som jag blandar i vatten och dricker massor av det. 
Ibland får man bara ta smällen mot hårda ytor. Denna gång var väggen en envis feber med flunssa.
Men jag kommer att snart vara på benen igen, som vanligt med löpskorna på.

 


Bara att planera framåt. Ny dag, nya krafter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar