söndag 9 mars 2014

Lopptorg och vårväder

Var på loppis igår med båda barnen och min mamma. Det var så roligt att gå på loppiset Fyndis i Smedsby, det är ett tag sedan jag var dit. Roligt tills barnen blev trötta vill säga.
Jag är glad att det finns så pass många loppisar inom Vasa omnejd, man behöver inte alltid välja en och samma utan man kan välja och vraka.
Till en början gick det fint, så länge vi bongade in saker som barnen kanske kunde få eller möjligen verkligen behöva. I tankarna hade jag böcker idag. Och några kläder sitter väl aldrig fel. Men när barnen tappade sitt tålamod så då orkar inte ens vuxna längre. Min mamma är fenomenalt bra med barn, men med två olika viljor och två barn i helt olika ålder så är det knepigt att vara alla till lags.
Så efter några få bokfynd och varsitt gosedjur lämnade vi skatterna för andra att fynda.

Sedan känner jag ju att jag verkligen borde gå och kolla in Vasas nyaste loppis på Brändö.


Annars idag har jag varit både fru duktig och lataste i stan.
Duktigheten här visades då jag förde kläder ut på tork. Doften på kläder som hängt ute är otrolig, alltså så fräsch! Inget sköljmedel slår den där utedoften (före bönder kommer med sin stank från höger och vänster). Tvättmaskinen har idag varit så igång den bara kan.

Mina ben står för den egna aktiviteten. Var på en härlig solskens joggrunda. Aaah, tankar sol så mycket jag bara hinner nu. Märker på direkten om det varit grått i alla de toner ute, som i fredags. Man var genast från morgonen som den grumppigaste troll och det fortsatte tills man stängde ögonlocken. Men både lördag och söndag var feelisen en helt annan. Man vaknade med ett leende och det pirrade i hela kroppen. Sån go känsla från morgon till kväll.



Dagens aktiviteter. Hänga kläder ut på tork :)


Men sen har jag varit också den lataste. Slängt mej på sängen och läst på en bok ( och småätit av choklad då ingen annan varit i närheten.). Lite kollat läget på feijan och insta för att sedan blunda en stund igen. Läst bloggar och ...ja, inte gjort nåt vettig. Och inte orkat laga någon mat idag alls, har fuskat så in i tusan. Blev en snabbmats runda, pizza, franska och kebab. Jag är mätt ännu typ 7timmar efteråt. Men drömt om pulled pork, som verkar vara på allas tallrikar på sistone.
Tänkt på att jag borde ta en frissatid, tänkt på att internetshoppa kläder som en galning och att få resa bort till något underbart. ( Fast egentligen är det underbart här i Finland åxå.)


Det här kunde ha varit jag idag. För marken var lika bar idag som då bilden blev tagen det vill säga 3 januari 2014. Totally crazy!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar