söndag 30 mars 2014

Är det klockan eller bara trötthet?

Jag somnade på soffan igår kväll, innan klockan ens visade 23:00 och sov fram till 8:30 idag. Fick ju sedan konstatera att just jo, det är ju denna helg vi svänger om klockan eller tiden till sommartid.
Sommartid. Bara ordet ger mej bra känsla och vibbar. I mitt huvud betyder det ljusare tider, mera solsken och framför allt ett sinne med sprudlande idér och en längtan till lediga stunder.
Jag är verkligen mera i takt med sommartiden överlag. MEN idag har jag varit trött. SÅ TRÖTT. Pynjade på med husmorsgöra på morgonen, tvättade någon tvätt och hängde ut den och drack en kaffekopp. Funderade på mat, bläddrade blande recept i hemmets och allers och tänkte på att tvätta bilen. Sedan kokade jag ihop en lunch och blev så förbaiskat trött att jag gick och lade mej. OCH SOMNADE. Mitt på dagen, medan barnen surfade på plattan bredvid mej.
Skönhetssömn eller vad det nu än var. Sov nästan 2 timmar av denna söndag.
Och har inte ännu heller åstadkommit underverk.

Nu är det kväll och vi har kollat ryggsäcken med sonen för morgondagen. Det är ju vardag redan imorgon.
Såg ut genom fönstret och där väntar bilen på sin tvätt ännu. Lär ju inte ske idag något sådant mera.
En vinterjacka skall ännu hämtas in från klädsträcket.
Sedan tar jag kväll. Igen.

Tänker inte sova på soffan inatt. 

Imorgon har jag nåt spännande framför mej, om allt vill mej väl. Bara inga sjukdomar kommer bakom knuten eller om bilen ger upp. För tanken är att jag skall och diskutera med en PersonalTrainer. I mina tankar är jag ju en sund och relativt aktiv morsa, som egentligen vet hur man ska göra saker och vad man skall satsa sin tid på. Ändå är jag lite nervös inför vad komma skall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar