tisdag 18 mars 2014

Trodde jag ja!

Ja nå, min detox skiter sej helt, surprise! Nå inte gör det något. Tar det i ett senare skede.
Vilket liv det blev av att snölagret kom i mitten av mars, efter nästan 3 veckor av vår. Nästan så att man kände att nu är det verkligen vår och så kommer nedfallet av det vita lagret, som BORDE ha kommit i december!

Till och med jag hann ta upp löpningen och få en kontinuitet på att fara ut och springa, på bar mark dessutom. Så där tycker ju jag att snön kunde ta det lite lugnare ( som riktigt öser ner idag), känner mej mycket tryggare på bar mark än att fundera över om det är halt under snölagret eller inte.
Nåväl, jag har ju verkligen njutit av att se asfalt eller bar mark under mina running shoes. Tog till vara på veckorna av tidig vår. Nu hoppas jag bara innerligt att jag trots ett vitt snölager kan fortsätta med löpningen som vanlig, eftersom jag nu kommit igång och tycker själv att jag är i en bra och givande period. Jag har sett resultat komma fram redan.
Tabatan har lämnat åt sitt öde nu, medan en bodyjumppa tar dess plats. Så varannan dag har jag något att göra.

Denna vecka ersätter jag dock en av mina träningar med stickcafé. Det hålls i Vörå på Norrvalla och en av de som kommit på den goda idén är folkhälsans i samarbete med Lindaslantliga. Alla, stora som små, gammal som ung är välkommen att stiga på med sin sticksöm eller annat handarbete.  Där tar vi inspiration av varandra och ger varann pepp för kommande alster.

Jag vet inte om det är att våren satte sprätt på tankarna eller vad som satte igång min tanke kring en kort frisyr. Har ju sådär halvdant sparat lite längre ( haha, nå det är till axlarna nu), så att jag kan sätta upp håret i olika frisyrer i vår/sommar. Men så googlade jag lite på hairdo´s 2014  och kollade på pinterest, föll som en fura för flere frisyrer i KORT, KORT.

Så nu går jag och är smått tokig i dessa pixie-klippningar. Det som är nu åxå lite knepigt är att jag ringt och bokat frissatid, eller knepigt är det ju inte. MEN tänk om jag har en såndär dag då jag vågar säga " gör vad du vill med mitt hår ".
Men så egentligen vill jag ha någon särskild frisyr. Och i stundens "hetta" aå glömmer jag det och slår till på stort.




Min för tillfället absoluta favorit frisyr har Ginnifer Goodwin. Hon i mörkt. Sån wowfaktor, så galet snygg. Det är något som jag gillar något oerhört, hennes hår. Alltså då man googlar upp henne, så ser man att hon haft hur många frisyrer som helst och hon passar i allt! ALLT!

Sedan har vi ju Michelle Williams. Hon ju bara så underbart vacker i denna korta hårskapelse. Passar henne utmärkt, men jag och hon har inte riktigt samma ansiktsform, så jag tror jag får beundra det håret på henne. Inte på mej.

 Här är en bild jag bara råkade se i förbifarten. And I like it a lot. Men är det min?
Borde jag trots alla dessa underbara kortingar, bara toppa mina kvastskaft till toppar och försöka nå längderna jag drömt om.
För att inte nämna pannluggen. Här vet jag dock att pannlugg kommer jag att klippa. Trivdes så bra med den jag klippte själv förra sommaren att det kommer jag att fråga efter. Lägger upp en före bild här längst under, så vet ni hur många decimeter kommer att kapas ifall jag skulle bestämma mej för Goodwins frisyr. 


Den ospacklade sanningen bakom bloggaren för denna sida. Ett skogstroll med kammat hår. Det är känslan idag. Hårfärgen kunde den åxå vara lite piggare. Möjligen någon lite rölligare ton eller sedan en chokladbrun, möjligen moccabrun kalufs.
Gjorde en liten miss ett tag sedan. Köpte en burk med blondering, kladdade själv och fick som slutresultat ett väldigt ojämnt och inte riktigt önskat resultat. Hmm...att man aaaalldlrriiigg lär sej.

Blev mycket blandat nu, men ibland bubblar det lite över.
Tjaba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar