tisdag 21 oktober 2014

En trappa som blev uppiffad

Jag fick mitt infall av höstfix. Äntligen, om vi säger så! Det har varit så arma trögt hela hösten med såndär utefix. Har helt enkelt inte fått motivationen att nå min "got to do this"-feelis förrän nu.

När alla andra redan har köpt och piffat upp sina verandor, balkonger och trappor så är jag bara ännu i funderingsstadiet av pyssel å fix.
Idag nu på en välbehövlig tordagsledighet, så traskade jag till skogs. Eller okej...bara nuddandes vid skogsbrynet. Var på jakt efter lite granris. Det ger ett så ombonat uttryck till arrangemang. Dessutom har min mormor alltid på hösten en önskan om att få sin blomrabatt gömd under just granris. Så de var nästan två flugor i en smäll.

Kom hem med lite ris åt mej och en hel drös till min mormor, som var nöjd över att vi nu hann täcka rabatten innan första snön lägger sej på marken.

Jag hade hjälp av dottern som även hon hade inspis på idag.
Vi skulle fara och köpa ljung och pryda en låda. Men kom hem från butiken med 2 plåthinkar i storlek liten och det kom inte bara ljung utan något lite annat åxå. Som jag dock inte vet riktigt vad det är. Nån expert får upplysa mej i växtrikets värld vad det är jag handlat.




Så nu är trappan fixad, har fått upp nån lykta åxå, men skall invänta mörkret innan de kommer bild på det.
Har en önskan om en liten pall till trappan ännu. Men vet inte om jag är lite för tummen-mitt-i-handen-typ för det. Så får se om det blir en som blir köpt eller om jag får karln att göra det  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar