onsdag 1 oktober 2014

Vimplarna

Kom på att jag inte visat det lilla pyssel jag höll på med nån vecka sedan. Inget super speciellt, men lite annorlunda än vad andra har.
Ni vet hur vimplar syns här och var, eller hur de syntes. De börjar ju vara ur modet nu, tycker jag. Därför kanske jag ville ha dem nu och inte då alla andra flaggade med dem. De flesta syr dem, eftersom det är säkert det lättaste sättet (det vill säga OM MAN KAN SY med SYMASKIN).  Nu är jag tyvärr så värdelös på att hantera en symaskin att jag valde virknålen, som är mycket mer trevlig att använda!


Jag har inte haft nåt mönster utan gjorde en egen kreation, har bara jobbat med stolpar och fasta maskor. Lätt som en plätt när man håxade knixet!
De är verkligen inte symmetriska, inte lika stora och alla i olika restgarner framstöpta.

Dottern gillade mina "lappar"  så nu pryder de hennes fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar