lördag 4 oktober 2014

Vetebullens dag

Nog har ni väl hört?
Inte kan ni väl missat att det är vetebullens dag just idag, 4:de oktober. Idag får man med gott samvete äta många goda gammeldags bullar. 
Jag kunde inte låta denna dag gå mej förbi, utan att åta mej uppdraget att baka bulla, eftersom den hyllas med en egen dag i kalenderåret!


Har varit inne till några butiker idag och ingen av butikerna hade vanliga vetebullar, dagsfärska, till försäljning. Vilket jag blev verkligen förbryllad över. Sicken tur att jag gillar att stå i köket och baka, för nu fick jag en verklig orsak att bänka mej framför bakningsskålar, kryddor och plåtar!

Och ännu roligare är att då man inte hittar receptboken så finns ju faktist recept på Sunnuntai-vetemjöls paketet :)



Så nu medan jag väntar att degen skall jäsa och växa till sej stor och pösig sitter jag här och skriver.


Medan jag gick mellan butikshyllorna stannade jag vid koppar och glas, det är så roligt att se vad som finns i utbudet. Jag är en sån som verkligen kan stå å beundra mumin porslin i timtal. Oftast får mina barn dra mej från hyllan, eftersom jag bara står och suktar efter kopparna.


Idag var dock en annorlunda dag. Jag köpte en. Kopparna var på specialpris på Halpa-halli, vilken lycka (för mej) alltså! Så nu köpte jag mej den gula Lilla My-muggen. Den är så fantastiskt vacker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar