lördag 25 oktober 2014

Det sa: klippt

Jag anser mej vara ganska feg i många fall. Jag vågar inte vara först ut i det kalla vattnet på sommrarna, är inte den som beställer sista-minuten resor, hoppar inte i värsta dödsfällan vid nöjesfälten, vågar verkligen inte hoppa bunjy-jump, rädder för kvällsmörker i okänd skog, i huvudstäder kollar jag så jag inte förföljs av knarkande våldtäcktsmän och tar inte snabba beslut överlag. Vill först veta att hur hårt det går eller hur farligt det är på en skala från lite överraskad till hjärtat i halsgropen. Alltså typ blir det hälsovårdscentralen eller akuten, om något går galet. Tror att detta kom vartefter jag fick mina två ungar. En herrans jävlig hönsmamma-effekt lockades ut.
5 minuter innan jag satte mej i frisörens salongs-stol.

Men ibland får jag infall som är precis lika vågade som tex. att fara ensam på bowling ( vilket jag för övrigt inte heller skulle göra). Ni ser fegis, jag är så det ekar om det.
 Var betydligt modigare före min mamma-gen framplockades.


Men i veckan gjorde jag en stor förändring!
Jag satt mej hos en frissa och sa: Har fundrat på några olika klipp och frisyrer. Vad tror du? Jag kan nog tänka mej kort. Klipp!
Jag hade med bilder på några kort-korta frisyrer. Och vi diskuterade och funderade. Och hon klippte. Klippte. Klippte.




Ni vet hur hårmodet går. Man ska ha långt till vintern, då det är kallt. Man klipper kortare till sommaren. Färgar mustiga färger till höst och vinter och ljusare till våren och sommaren. Här kan jag säga att jag är kärringen mot strömmen hela detta år. 

När jag kom ut från frissan såg jag ut såhär.

Det jag varit förvånad över är att jag har vågat hårmässigt mycket mera än vanligt i år.
Har klippt mej själv under sommaren. Har klippt kort hos frissan. Och inte följt hårmodet ett dugg.
Sista klippet var alltså kanske (för mej) det mest vågade.

Jag vågade!

Och jag tänker nu att det är ganska tufft. För mej.
Friskt vågat hälften vunnet eller friskt vågat och mycket mer än hälften svunnet?

Nåväl, håret växer. Det kommer nytt om jag skulle börja vantrivas. Men just nu tycker jag att det är coolt så in i attans med min nya look.

Ha det så bra!

Skall bara säga att Lindas inlägg om reflex (klicka) är det bästa jag läst i höst.
Och jag är åxå en reflextoker. Bär väst och ser löjlig ut. Men det är ju hur coolt som helst. Tänk på att det ser ut som 80-tals modet. Alla var klädda i neon då! Och nu är det tillbaka. Och räddar liv dessutom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar