fredag 1 maj 2015

Det är okej att rita på kläder - ibland

Vita plagg är ju snygga i sej. Men ibland är vitt lite tråkigt åxå. Dessutom är det ju så att, kommer det en ketchupklick eller klottig, flottig sörja på så är det ju väldans svårt att få den ren igen. Jag har länge tänkt tanken att vi, jag och barnen, skall ta en pimp-my-t-shirt dag. Nu passligt på första maj, då resten av världen är på diverse torg och restauranger hänger vi hemmaomkring. Och vad passar då inte bättre än att ta tuschen i handen och rita på kläder?

Hade handlat tusch enkom för textiler och vita t-paitor ( för jag hade ju inga i skåpet åt barnen)
 åt bägge barnen och mej själv. Vi skulle låta kreativiteten flöda och alla fick rita/måla det man själv ville ha.


Vissa orkade kämpa på länge och envist medan vissa tog lätta vägen ut. Men vi alla satt en stund och kämpade få våra bilder och texter dit vi tyckte det passade bäst. Efter lite möda och besvär, mycket musik och färg på både händer och kläder fick vi fåra nya versioner av vita t-paitor. Nu är vi redo för sommar och t-shirts väder!

Dottern körde på Krista Sigfrieds motto: more is more.
Sonen ville ha less is more.
Jag tänkte till och fixade till en tröja med text jag sökt länge, men tydligen kommer det inte till butikerna med min förträffliga text: Throw kindness around like confetti!

Så nu är det bara att vänta att färgen torkar. Stryka fast text och bild. Därefter fritt att använda då man tycker :)

Trevlig maj månad åt er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar