lördag 21 april 2012

Träningen in i datorn

Jag har blivit medlem i funbeat.se
(Funbeat är en tränings-site för de som inte vet vad jag dallar om.)

Där försöker jag hålla koll på min träning och får den uppstaplad på 2 röda sekunder. Man kan skaffa vänner där, precis som typ facebook bara att det i princip blir att man blottar ut sin träning istället för "vad gör du nu"-rutan i uppdateringssyfte.
 Är man superhurtig eller är man lat? Är man good or better or best?

För all träning är bra!

Det jag gillar med den sidan är att man faktist kan hålla ganska bra koll på sin egen träning. Man får dela upp träningen och laga upp egna personiga mål. Egentligen är hela grejen super bra.
Men tyvärr har jag märkt att jag jämför mej, efter att jag klämt in några vänner. De tränar för marathon i sommar! Jag är inte en sådan presterare, jag borde inte  jämföra mina motionsrundor mot deras. ( Men hur lätt är det nu inte att se deras urbota  fina resultat där de springer halvmara på 1½ timme!! PÅ RIKTIGT, DE ÄR SKIT DUKTIGA. )

Så nu ska jag blotta min senaste träning: Sprang 4km på halvtimme. Och jag tyckte det var helt OK, med tanke på att jag har inte varit träningsaktiv sedan förra sommaren.  Jag loggade in och skrev ner och kände mej lite duktig. Tills. Jag läste detta.
Kompis 1: har tränat löpning knappa 33 minuter och 7 km.


Varför skulle jag se den raden?
Varför kunde jag inte känna mej duktig efter att jag läst den raden?
Varför kan jag inte glädja mej åt min prestaion för min del och skillt för kompisen?
Är det bara jag som gör såhär, psykas på fel sätt?


Näe nu. kämpa, kämpa!!
Jag vill vara bra som jag är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar