fredag 13 april 2012

Utländska män..en ymmärrä!

Jag är så förundrad över utländska karlars sätt att ta sej an kvinnor. De pratar vackert och bjuder på sej själva och lovar guld och gröna skogar, om inte till och med lite mera. Liksom smör på smör.
Det spelar dem igen roll att de har fru och flera barn. Om inte också flera fruar.

Fick vara med om en incident idag. Visst, det är roligt att de kläcker ur sej fina saker. En riktigt boost för ens självförtroende. Men ack, ack så skarttretande.
Såsom du är vacker. Åh, sinulla hieno vartalo. Sinä niiin kaunis tänään.

Man är liksom: Jåå, jåå. Sure!

Men denhär jag hade att göra med var rätt envis, han fortsatte och fortsatte. Han berättade att han skulle ut och resa. Minä mennä Thaimaaseen. Sinäkö tulla mukaan?

Och jag då: Nä, tror inte det!

Efter närmare 10 minuters samtal om att jag borde komma med, så säger han att om det är pengarna som inte låter mej resa så kan han betala min resa dit. Tulla sinä mukaan, joo?

Jag avböjde.

Bara tanken. HYI!
Det är så hemskt. Jag läser böcker och ser på tv:n dokumenter om hur de män, som verkligen låter som värsta dröm karln, till slut visar sej vara en som misshandlar kvinnor. En som skiljer kvinnan från livet. De blir mannens ägendom. Hushållerska. Städerska. Sexslav. Massörska. Mor till deras barn.
Men kvinnas liv då? Det "försvinner" och männen de drar iväg till nästa byte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar