måndag 16 april 2012

Vädergudar, Hallååå!

Att förstå sej på vädret...
Jag hade så höga förhoppningar om att våren skulle komma senast nu. Men det börjar se olycksbådande ut. Ser och hör i nyhter hur regn eller snöslask kommer att invadera mina botrakter, senast imorgon. Alltså vafaan! Vet domdär jäkla vädergudarna hur mycket jag väntar på våren, på soliga lite småvarma dagar och kvällar.
Misstänker att det är inte bara jag. Tror att halva befolkningen i detta land väntar på det lika mycket som jag.
Vintergrejerna är undanlagda och de kommer inte fram, det är nog det allra sista jag drar fram efter att jag packat undan allt. Nu är det dags för mycket mer roliga saker, tycker jag.
Jag kan inte så mycket om mytologi, men nu tycker jag att dendär Tor eller Freja eller vad dom nu heter skulle dra käppen ur röven och låta oss människor njuta av VÅREN!

Halåå!
Solsken, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar