söndag 10 maj 2015

37km avverkade den gångna veckan! Hurra!

Jag bestämde egentligen från första maj, att jag måste få igång en regelbunden träning nu. Har en plan om att träna (läs: springa)  varannan dag för att låta benen vila däremellan. Anmälde ju mej tidigare i vår till Naisten kymppi och har ju faktist börjat inse att tiden rusar iväg. Snart är den helgen här!

Så nu har jag hållit bra igång, åtminstone till en början. Har sprungit kortare sträckor som fått lite mera fart på men åxå fått in nån "långlänk" som fått vara bekväm fart. Mina långlänkar i springning är allt från 7-15km. Så jag är ju inte så rutinerad. Men skulle gärna se mej som en glad motionär, med relativt fina tider på åtminstone milen.
uppe på hoppbacken.

Denna vecka har jag avverkat flera länkar + en långpromenad. Så  jag har klarat av veckan med  rätt hyffsat resultat på 37 avverkade kilometrar. Dessutom gick jag upp för de många trappor som bär upp till hoppbacken I Vörå skidcentrum.

Den som jag är mest nöjd över kommer jag att berätta om, lite iallafall. Fick ett infall om att springa två dagar i sträck, för att få fredagen ledig i träningsväg. Så Var alltså ut på språng både onsdag och torsdag..och torsdagen var speciell.
For ut med en helt ok känsla, varken med fullständig go eller fullständig no-go.  Jag for iväg och kände att jag var lätt om fötterna och att varje löpsteg bara svischade fram. Lätt och smidigt. Den känslan har jag så väntat på! Det blev i det stora hela 5 kilometer och en galet nöjd löpare!
Första kilometern klockades på underbara 5:27 ( och det vore underbart att orka hela milen i den farten) nästa kilometer överraskade mej så jag blev allt tagen. Sprang den på 5:00min/km och jag kunde inte tro mina ögon! Både appen och min träningsklocka visade samma, och jag kände mej som världen snabbaste. Därefter saktade farten till 6:00min/km men därefter var både 4:De och femte kilometerna 5:35 min så jag var så nöjd.
Det är orsaken till löpningen min, för att emellanåt kommer det dagar som gör det värt att kämpa för.


Denna 5km gick på lätta och gasellaktiga steg. Helt underbart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar