fredag 22 maj 2015

Det närmar sej- naisten 10

Tröjan till loppet kom hem på posten för ca en vecka sedan. Likaså armbandet för inträdet. Lite info om hur vi delas upp och lite smått och gott om hur de planerat upp evenemanget.

Prövade tröjan och gillade den.

Och nu går tankarna i banor som; hur skall jag få bort den irriterande förkylningen som kom "passligt" före loppet? Och skall jag bara njuta och jogga igenom loppet eller faktiskt ta ut mej och möjligen sjuka nästa vecka?


Well. Helsingfors, Hesa, kallar. Tar sikten dit nu i helgen (23-24 maj) och ska insupa "Big city life" och avgaser med en stor dos snobbighet blandat med finheter. Som jag skall ta vara på det bästa av allt.
På söndag kommer jag att nöta asfalt i storstaden och få se nya vyer, till de som jag är van vid. Tror inte att jag har helt fel om jag ser mera tågräls och spårvagnar än traktorer som kör svinpiss ut på åkrar.

Nu har jag laddat min pulsklocka och packningen är på hälft. Imoron på morgonen lyfter jag upp i skyn med flyget och tar en "mamas weekend in the capital".  Nu återstår att se hur mycket packning jag kommer hem med sedan :)

Lördagskvällen går till att ladda upp med att lyssna på mellofestivalen och kanske poängge låtarna. Åtminstone tänker jag hålla tummarna för charmören Måns, med sin suveräna låt heroes.

Trevlig helg allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar