fredag 14 februari 2014

14.2.2014

Valentines day. Vändagen. Allahjärtansdag.
En dag med stor kommersiell inverkan på folk och butiker.
Blommor och kort. Prylar och bakelser.
Punga ut pengar för en dag. Lite som julafton, men mera hjärtan i farten.

En dag som vissa bara ogillar. En dag som en del gillar bra.

Jag hör till den skara som gillar själva tanken med allahjärtansdag, vändagen. Att skicka ett kort eller en hälsning åt en eller annan vän. Bara för jag tycker det är lite mysigt att pigga upp någons dag. Brukar skicka snigelpost. Tycker e-mail är inte lika personligt. Jag är dock en som kan skicka annars åxå ett fint kort om jag hittar ett som påminner om någon speciell, inte bara vändagshälsningar.
I år har jag dock haft annat på agendan och varit mycket tankspridd. Håxat på det nån vecka innan och tänkt att skall hinna skaffa det, eller hinna piffa till ett kort men vart tiden har rusat vet jag inte.

På jobbet skickade jag ut denhär bilden åt dem som står mej nära.
Och nu vill jag piffa upp er vändag lite.

Ha en trevlig vändag allihopa! 





PS. Har vunnit i ett lotteri i en blomstertjänsts vändagslotteri. Tror det är första gången i mitt vuxna liv, vad jag kan minnas. Och så det glädjer mej och mitt sinne. Imorgon skall jag fara å se vad som väntar mej! Så spännande!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar