tisdag 4 februari 2014

tankar från den hesa madamen och en skön låt på slutet

Eftersom jag ligger i sjukbädden och har fått stränga order av läkaren att hålla tyst på snacklådan så har jag tagit fram ett till stickprojekt, som om jag inte har tillräckligt från tidigare. Sitter mestadels under täcket med endera virknålen i vacker hand eller sedan sticksömmen.
Har alltså tappat rösten och jobbar i kundbetjäning så det gick inte så bra ihop. Dessutom var jag inte återställd efter 4dagar med hög feber, så nu vila vila vila. Skall visa lite vad som jag har på hälft..

Mitt nyaste projekt, surprise, ett par vantar i en ny favorit färgvariant. Och hittade på eget spiralmönster. Gillar färgkombon verkligen mycket, just nu iallafall.  Här till vänster. Kanske jag skulle satsa helhjärtat på det nu medan jag sjukar så kanske det blir klart snart.
<- kolla dit

Sedan har jag ju fått ihop kuddöverdragets ena sida. Mormorsrutor. Har dock så många trådar som fladdrar hit och dit ännu. Men är inte säker på om jag ska gå all in med mormorsrutor på denna. Har haft i tankarna ett tygbakstycke, men åxå en i stickad variant. Så vore det lätt att bara byta stil genom att svänga på kudden. Det är alltså i funderingsstadiet nu.
 Vantar igen, som jag hållit på med nu som då. Men konstaterade just att den lila färgen räcker knappt till, så måste kanske resma lite och ändra på vant-toppen, därav ingen synlig topp på den vanten. Även här funderade jag ut mönstret själv.
De som stickar från mönster är jätteduktiga. Men jag tar oftast fritt fall så att säga, då det gäller stickning.
Oooch..mormorsrutor till filten. Först hade jag bara tänkt använda 2 färger, sedan ville jag nog utöka det lite till och efter att ha sett programmet Jills veranda, så har jag ett enormt vill ha begär för en myspys mormorsrute filt.




Här kollar ni in Jills veranda. Den är verkligen sevärd. KLICKA.
En skön countrylåt. Red dirt girl. Emmylou Harris.




2 kommentarer:

  1. Oj vad fina mormorsrutor:-) du e nog dukti du :-D

    SvaraRadera
  2. Tack vännen min, alltid kul då man hör att nån gillar det man gjort själv :)

    SvaraRadera