söndag 16 februari 2014

Tulpaner även hemma hos mej

Tulpaner är verkligen vårens blomma. Den ger ett färgsprak i den värld som varit så grå och mörk den senaste tiden, åtminstone här i norden. Tulpanen ger lite hopp om förändring och mera ljus och färg överlag. Den piffar upp ett kök, ett vardagsrum eller varför inte ett sovrum. Lite som en ny pryl.
Det är bilder på tulpanen på olika sociala medier och det görs reklam och blommor visas här och där.
I lördast var jag och handlade i en större market och såg en så underbar färgkombination att jag inte kunde motstå.

Är verkligen förtjust i mitt blomknippe, som jag har på köksbordet.
Mina julstjärnor står fortfarande i blomsterprakt bakom vasen med mina fräsha vårblommor. Men nu går poängen helt klart till de underbara gul-ljusrosa tulpanerna.

 Från sak till annan så blev ju vantarna klara som jag stickade under min sjuklingsvecka. Dottern har paxat dem till sej själv. Och inga nya projekt blev påbörjade. Men hittade ju nåt intressant som jag bra gärna skulle påbörja hos Lindas lantliga. Hon är helt fantastiskt duktig på att sticka.

På träningsfronten så har jag varit på en kortlänk idag, men på grund av att pulsklockan visade så grymma tal så helsprang jag 2,5 km därefter blev det att jogga och få ner pulsen med gå-vila. Suck sån besvikelse att inte klara av en hel löprunda ännu, utan att pulsen skenar iväg och utan att man tappar andan. Hade inte ens den fart jag hoppats på från början.
Is i hatten så kommer resultaten sedan, jag vet.


Hoppas att ni haft en riktigt trevlig helg och hoppas att ni får en bra start på kommande veckan! För  jag är inställd på att denna vecka kommer att bli jättebra och förhoppningsvis solig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar